opener
  • Over ons
    • Het Team
    • Doktersassistente
    • Praktijkondersteuners
    • Huisarts in opleiding (AIOS)
    • NHG Accreditatie
    • Huisregels
    • Vacatures
  • Afspraken
    • Openingstijden
    • Afspraak maken
    • Spreekuur
    • Praktijkwaarneming
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • Spoedgevallen
    • Kosten huisartsenzorg
    • Nieuwe patiënten
    • Verhuisformulier
  • Uw medisch dossier
    • MijnGezondheid.net
    • Ik geef toestemming
    • Patiëntomgeving
  • Nieuws
    • Nieuwsbrieven
  • Contact
    • Routebeschrijving
    • Klachten
  • Gezondheidsinfo
    • Apotheek.nl
    • Corona (COVID-19)
    • Griepvaccinatie
    • Medicijnen mee op reis
    • Pneumokokkenvaccinatie
    • thuisarts.nl
    • Reizigersadvisering
open form
  • Spoedgevallen
  • Afspraak maken
  • MijnGezondheid.net
  • Thuisarts.nl

Afspraken

De huisartsen, assistenten en praktijkondersteuners hebben uitsluitend spreekuur op afspraak.

Als u belt voor een afspraak, zal de assistente altijd vragen naar de reden. Zij zal vanuit haar deskundigheid inschatten hoe snel u gezien moet worden en hoeveel tijd u nodig heeft. Voor sommige klachten kan zij u direct telefonisch advies geven door middel van triage, of u in plannen op haar eigen spreekuur. Indien u meerdere klachten, of een afspraak voor meerdere personen wilt maken kunt u dit bij de assistente aangeven. De assistente zal dan kijken dat er meer consult tijd voor u kan worden ingepland.

Triage in de huisartsenpraktijk: wat is triage?

Wanneer u de huisarts belt, krijgt u een van de doktersassistenten aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dat heet triage.

Triage zorgt ervoor dat ondanks de toenemende drukte, de wachttijden zo kort mogelijk blijven. Het gaat er om dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bijv. bij spoed snel een afspraak of een spoedvisite), en bij de juiste hulpverlener.

Nadat de doktersassistente u een aantal vragen heeft gesteld, zijn er verschillende mogelijkheden:

  • De assistente geeft u een advies, de huisarts wordt van dit advies op de hoogte gebracht;
  • De assistente vraagt de huisarts u terug te bellen;
  • De assistente maakt een afspraak voor een consult bij de huisarts of praktijkondersteuner;
  • De assistente maakt een afspraak voor een visite.

Als de afspraak geen haast heeft, zal de doktersassistente soms het voorstel doen later in de week te komen. Als u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken.

Triage gebeurt op basis van zorgvuldig opgestelde protocollen. De triage wordt uitgevoerd aan de telefoon, aan de balie en in de behandelkamer

Hoe kunt u meewerken aan een goede triage?

Voor een soepel verloop van het spreekuur – waarbij wachttijden tot het minimum beperkt zijn – is het van belang dat u bij het maken van een afspraak behalve de aard van uw vraag, ook duidelijk aangeeft of u voor één of voor meerdere vragen een afspraak met uw huisarts wilt, en of u denkt extra spreekuurtijd nodig te hebben. Op die manier kan er een afspraak gemaakt worden op het juiste moment en wordt er voldoende tijd voor ingepland, waardoor lange wachttijden kunnen worden voorkomen.

  • a
  • a
  • a
print

CONTACT

Telefoon 0523-727072

De Schans 9 A2
7773 AA Hardenberg

hulscherdebruin@
gcdeschans.com

A. de Bruin
BIG nr: 59046985101

H.J. Hulscher
Big nr: 09040719301

ROUTEBESCHRIJVING


Nieuwsbrieven

Hier vindt u onze nieuwsbrieven!


Nieuws

  • Last van je maag? Doe dit eerst
  • Zet je huisarts in het zonnetje
  • 3 tips om te stoppen met vapen
  • Gezondheids-testen kunnen nadelen hebben

 


 

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nl
Vind een zorgaanbieder in nieuwe-plaats
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving

© 2025 Huisartsenpraktijk Hulscher en de Bruin